brainy kids center

Cursuri, jocuri și ateliere creative

întrebări frecvente 

Verificați lista noastră cu Întrebări Frecvente pentru răspunsuri la întrebări comune despre cursurile noastre, metodologia noastră de predare și multe altele. Dacă totuși nu găsiți răspunsul pe care îl căutați, nu ezitați să ne contactați și vom fi bucuroși să vă ajutăm.
Ce este aritmetica mentală și cum îi ajută pe copii?
expand_less
expand_more
Aritmetica mentală este o tehnică de calcul japoneză prin care copiii își dezvoltă memoria, concentrarea și gândirea logica prin calcule cu ajutorul abacului.


Aritmetica mentală este o modalitate testată de a dezvolta abilitățile academice și gândirea creativă a copiilor într-un mod echilibrat, permițându-le să-și atingă întregul potențial intelectual. 


Este mai mult decât a învăța cum să numere rapid. 


Aritmetica mentală ajută copilul să:

• dezvolte o memorie vizuală și auditivă puternică

• iși crească puterea de concentrare

• fie ingenios

• gestioneze cu mai multă ușurință situațiile dificile

• îmbunătățească procesele de gândire


La începutul cursului, se folosește un abac pentru a învăța tehnici de numerotare. 

Mai târziu, copiii învață să facă calcule în minte formând o imagine mentală a unui număr pe abac și sunt capabili să facă toate operațiile matematice (adunare, scădere, înmulțire și împărțire) cu orice numere în minte.

Care sunt beneficiile învățării aritmeticii mentale pentru copii?
expand_less
expand_more

Învățarea aritmeticii mentale aduce numeroase beneficii pentru copii, contribuind la dezvoltarea lor armonioasă și la creșterea performanțelor academice. 


Iată câteva dintre avantajele majore pentru copii:

Dezvoltarea abilităților de calcul rapid și precis: Aritmetica mentală antrenează creierul copiilor să facă calcule matematice în minte, ceea ce îi ajută să rezolve probleme de calcul cu rapiditate și precizie.

Îmbunătățirea concentrării și atenției: Exersarea aritmeticii mentale solicită concentrarea și atenția, ceea ce îi ajută pe copii să se concentreze mai bine la școală și în alte activități.

Dezvoltarea memoriei vizuale și auditive: Aritmetica mentală implică memorarea rezultatelor cheie și formarea de imagini mentale, ceea ce contribuie la dezvoltarea memoriei vizuale și auditive a copiilor.

Îmbunătățirea performanțelor școlare: Prin dezvoltarea abilităților de calcul și concentrare, copiii pot avea rezultate mai bune atât la matematică cât și la alte materii.

Creșterea încrederii în sine: Pe măsură ce își dezvoltă abilitățile de aritmetică mentală, copiii câștigă încredere în propriile capacități matematice și în abilitatea lor de a rezolva probleme.

Dezvoltarea gândirii logice și analitice: Aritmetica mentală solicită gândirea logică și analitică pentru a găsi modalități eficiente de a rezolva probleme matematice complexe.

Stimularea gândirii creativ-creative: Exersarea aritmeticii mentale poate stimula gândirea creativă, oferind copiilor modalități neconvenționale de a aborda problemele matematice.

Dezvoltarea capacității de rezolvare a problemelor: Copiii învață să abordeze problemele matematice într-un mod sistematic și strategic, dezvoltând capacitățile lor de rezolvare de probleme.

Încurajarea dorinței de învățare: Aritmetica mentală poate fi o experiență distractivă și provocatoare pentru copii, ceea ce îi încurajează să fie dornici de învățare și explorare.

Eficiență în viața de zi cu zi: Aritmetica mentală poate fi utilă în gestionarea banilor, calcularea timpului și rezolvarea rapidă a problemelor cotidiene.


Prin urmare, învățarea aritmeticii mentale aduce multiple beneficii copiilor, inclusiv dezvoltarea abilităților matematice, îmbunătățirea memoriei și concentrării, precum și dezvoltarea gândirii logice și creativității, contribuind astfel la succesul școlar și dezvoltarea personală a fiecărui copil.

Care este vârsta potrivită pentru a începe cursurile de aritmetică mentală?
expand_less
expand_more
Fiecare copil este diferit și de aceea nu există o vârstă fixă pentru a începe să înveți aritmetică mentală. 


Cu toate acestea, majoritatea copiilor pot începe să învețe aritmetică mentală în jurul vârstei de 4-6 ani


În general, învățarea aritmeticii mentale poate fi începută atunci când copilul a dobândit abilități de bază în numerotare și înțelege conceptele de adunare și scădere. 

De asemenea, este important să se țină cont de nivelul de interes și motivație al copilului în procesul de învățare. 


În cazul adulților, nu există limite de vârstă pentru a învăța aritmetică mentală, iar această abilitate poate fi dezvoltată în orice moment al vieții.

Există posibilitatea ca un copil care nu manifestă înclinații spre matematică să poată învăța aritmetica mentală?
expand_less
expand_more

Da, este posibil ca un copil care nu are înclinații spre matematică să poată învăța aritmetica mentală. 


Aritmetica mentală nu se bazează exclusiv pe aptitudinile matematice naturale, ci pe tehnici și strategii specifice de calcul mental. Prin practică și exerciții regulate, chiar și un copil care nu se simte confortabil cu matematica poate învăța să efectueze calcule în minte și să își dezvolte abilitățile de aritmetică mentală.


De fapt, învățarea aritmeticii mentale poate fi benefică pentru copiii care nu sunt încă pasionați de matematică, deoarece le poate oferi o modalitate distractivă și practică de a aborda această disciplină. 


Aritmetica mentală poate stimula curiozitatea copiilor și poate îmbunătăți încrederea în propriile lor capacități matematice.


Cu răbdare și perseverență, chiar și copiii fără înclinații inițiale spre matematică pot învăța și se pot bucura de aritmetica mentală.

Care este diferența dintre abilitățile de calcul mental și utilizarea unui calculator?
expand_less
expand_more
Calculul mental se referă la capacitatea de a efectua operații matematice în minte, fără a folosi ajutoare externe precum hârtie, creion sau calculator. Acest proces implică utilizarea abilităților cognitive și a memoriei pentru a găsi rapid și precis răspunsurile la problemele matematice.


Pe de altă parte, utilizarea unui calculator implică folosirea unei mașini sau a unei aplicații speciale pentru a efectua calculele matematice. Calculatorul este un instrument extrem de util, care poate realiza calcule complexe într-un timp foarte scurt. Cu ajutorul calculatorului, nu este nevoie să efectuăm calcule manual, ceea ce poate economisi timp și efort.


Învățarea aritmeticii mentale rămâne relevantă și necesară chiar și în era calculatoarelor, din mai multe motive importante:

Dezvoltarea abilităților cognitive: Exersarea aritmeticii mentale stimulează creierul și ajută la dezvoltarea abilităților cognitive, cum ar fi memorie, concentrare, atenție și gândire logică. Aceste abilități sunt utile în multe aspecte ale vieții, nu doar în matematică.

Rapiditate și eficiență: În multe situații cotidiene, nu avem întotdeauna acces imediat la un calculator. Învățarea aritmeticii mentale ne permite să facem calcule rapide și eficiente, economisind timp și efort.

Dezvoltarea înțelegerii matematice: Învățarea aritmeticii mentale ajută la dezvoltarea unei înțelegeri mai profunde a conceptelor matematice, întrucât copiii învață să vizualizeze și să manipuleze numerele mental.

Flexibilitate în rezolvarea problemelor: Abilitatea de a efectua calcule mentale oferă o flexibilitate în rezolvarea problemelor matematice, permițându-ne să ne adaptăm rapid la diverse situații și să găsim soluții creative.

Încredere în sine: Cunoașterea aritmeticii mentale poate crește încrederea în propriile capacități matematice și abilitatea de a rezolva probleme, ceea ce poate avea un impact pozitiv asupra performanțelor școlare și a vieții personale.


Învățarea aritmeticii mentale oferă multe beneficii și nu ar trebui să fie înlocuită de calculatoare. 

Ambele abilități sunt complementare și pot fi folosite împreună pentru a ne ajuta să abordăm diverse situații matematice și să fim mai eficienți și mai siguri în rezolvarea problemelor.

Există studii sau cercetări care să susțină eficiența și beneficiile aritmeticii mentale?
expand_less
expand_more

Efectele învățării aritmeticii mentale asupra performanței elevilor din clasa a treia în teste de calcul efectuate pe hârtie.

Universitatea Shinshu, Universitatea Dokkyo

Aceast studiu a avut ca scop investigarea efectelor învățării aritmeticii mentale după orele școlare asupra calculului efectuat pe hârtie. Două teste de viteză pentru calculul de bază, teste de "putere" pentru adunarea și scăderea numerelor cu mai multe cifre, probleme cu propoziții deschise și probleme de cuvinte care implică adunarea și scăderea, precum și înțelegerea principiului de "schimb" între coloane, au fost administrate unui grup de 110 elevi din clasa a treia, dintre care 53 studiau aritmetica mentală în afara școlii. 

Cei care învățau metoda de calcul pe soroban au fost mult mai rapizi în calculul de bază, au dat mai multe răspunsuri corecte la scăderea numerelor cu mai multe cifre, au scris o expresie matematică și au identificat corect numărul lipsă. Se pare că învățarea acestei metode a influențat calculul efectuat pe hârtie nu prin înțelegerea conceptuală, ci prin priceperea în abilitățile componente comune.

Autori:

SHIZUKO AMAIWA (Facultatea de Educație, Universitatea Shinshu, Nishi-Nagano, Nagano 380)

GIYOO HATANO (Universitatea Dokkyo, Soka, Saitama 340)


Corelații neuronale care stau la baza calculului mental la experții în aritmetică mentală: un studiu utilizând imagistica prin rezonanță magnetică funcțională.

Universitatea din Kyoto, Facultatea de Medicină

Experții în utilizarea sorobanului demonstrează o abilitate extraordinară în calculul mental. Există dovezi psihologice că experții în aritmetică mentală utilizează o imagine mentală a unui abac pentru a reține și manipula numere mari în rezolvarea problemelor; cu toate acestea, corelațiile neuronale care stau la baza acestei experțițe sunt necunoscute. Utilizând imagistica prin rezonanță magnetică funcțională, am comparat corelațiile neuronale asociate cu trei sarcini de operații mentale (numerale, spațiale, verbale) în rândul a șase experți în operațiuni cu abac și opt non-experți. În general, s-a observat o implicare mai mare a corelațiilor neuronale pentru procesarea vizual-spațială (de exemplu, zonele premotorii și parietale drepte) la experții în abac în timpul sarcinii de operații mentale numerale. Activitatea acestor zone și a cortexului fusiform a fost corelată cu mărimea numerelor utilizate în sarcina de operații mentale numerale. În special, cortexul parietal superior posterior a prezentat o activitate semnificativ mai intensă la experți în comparație cu controalele în timpul sarcinii de operații mentale numerale. Compararea cu celelalte sarcini de operații mentale a indicat că activitatea în cortexul parietal superior posterior a fost relativ specifică pentru calcul în spațiul bidimensional. În concluzie, se pare că această metoda de calculul mental al experților în abac este asociat cu o implicare crescută a resurselor neuronale pentru procesarea informațiilor vizual-spațiale în spațiul bidimensional.

Autori:

TAKASHI HANAKAWA (Centrul de Cercetare al Creierului Uman, Universitatea din Kyoto, Facultatea de Medicină, Kyoto, Japonia. Secția Controlului Motor Uman, NINDS, NIH, Bethesda, MD 20892, SUA)

MANABU HONDA (Centrul de Cercetare al Creierului Uman, Universitatea din Kyoto, Facultatea de Medicină, Kyoto, Japonia. Institutul Național de Științe Fiziologice, Okazaki, Japonia. PRESTO, Japan Science and Technology Corp., Kawaguchi, Japonia)

TOMOHISA OKADA (Institutul Național de Științe Fiziologice, Okazaki, Japonia. Departamentul de Medicină Nucleară, Universitatea din Kyoto, Facultatea de Medicină, Kyoto, Japonia)

HIDENAO FUKUYAMA (Centrul de Cercetare al Creierului Uman, Universitatea din Kyoto, Facultatea de Medicină, Kyoto, Japonia)

HIROSHI SHIBASAKI (Centrul de Cercetare al Creierului Uman, Universitatea din Kyoto, Facultatea de Medicină, Kyoto, Japonia. Institutul Național de Științe Fiziologice, Okazaki, Japonia)


Cercetare privind efectele aritmeticii mentale prin metoda Abakus Europe asupra inteligenței copiilor.

Universitatea din Manchester

Durata cercetării: 34 de săptămâni

Prima publicare: 3 august 2008

În aceast studiu, folosind o grupă de 3185 de copii, s-au investigat efectele antrenamentului cu sorobanul asupra inteligenței, evaluată cu ajutorul matricilor progresive standard (SPM). Copiii au fost împărțiți în două grupuri: un grup a primit două ore de antrenament cu abac pe săptămână timp de 34 de săptămâni, în timp ce grupul de control nu a primit niciun fel de antrenament.

Cele două grupuri au fost retestate la sfârșitul perioadei de studiu și, controlând efectele de practică, grupul experimental a înregistrat în medie o creștere de 7.11 puncte IQ, adică o creștere de 10.6%, un rezultat semnificativ din punct de vedere statistic. Copiii care au finalizat antrenamentul au obținut și un timp de reacție mult mai rapid (+4.6%).

Autori:

Dr. Paul lrwing (Universitatea din Manchester, Manchester, Marea Britanie)

Dr. Richard Lynn (Universitatea din Ulster, Coleraine, Irlanda de Nord, Marea Britanie)

Dr. Omar Khaleefa (Universitatea din Khartoum, Khartoum, Sudan)

Dr. Alya Hamza (Universitatea din Khartoum, Khartoum, Sudan)

Pot să învăț aritmetică mentală pe cont propriu sau este necesar să urmez un curs specializat?
expand_less
expand_more

Da, poți învăța aritmetică mentală pe cont propriu, dar urmarea unui curs specializat poate fi de mare ajutor.


Învățarea aritmeticii mentale poate fi o provocare, iar un curs specializat poate oferi o structură, metode de învățare eficiente și ghidare din partea unui instructor experimentat. Cursurile specializate sunt concepute pentru a te ajuta să înveți tehnicile corecte și să progresezi într-un mod eficient.


Un curs de aritmetică mentală te poate învăța strategii specifice pentru a efectua calcule mentale rapide și precise, precum și cum să-ți dezvolți abilitățile de vizualizare și concentrare. Instruirea profesională îți poate oferi feedback, exerciții personalizate și oportunități de a exersa într-un mediu de învățare structurat.


Cu toate acestea, dacă ești disciplinat, dedicat și dispus să investești timp și efort, poți învăța aritmetică mentală și pe cont propriu. Există cărți, resurse online și aplicații care pot fi folosite pentru a învăța și exersa tehnicile de aritmetică mentală.


Alegerea de a urma un curs specializat sau de a învăța pe cont propriu depinde de preferințele și obiectivele tale personale. Dacă dorești să ai o bază solidă și să îți dezvolți abilitățile într-un mod organizat și eficient, un curs specializat poate fi o opțiune excelentă. 


Dacă preferi să explorezi pe cont propriu și să înveți în ritmul tău, atunci poți să începi să înveți aritmetică mentală folosind resursele disponibile online sau cărți specializate.

Cum sunt grupați copiii în cadrul cursului? Sunt grupe separate în funcție de nivelul de cunoștințe?
expand_less
expand_more

În cadrul cursului de aritmetică mentală Brainy Kids, copiii pot fi grupați în funcție de mai multe criterii, inclusiv vârstă, nivel de cunoștințe matematice, experiență anterioară cu aritmetica mentală sau alte criterii relevante pentru organizarea cursului.


De obicei, copiii sunt grupați în clase sau grupe mici, cu un număr redus de cursanți, pentru a permite o atenție mai individualizată și o interacțiune mai bună cu instructorul. 


În funcție de modul sau nivelul de studiu, este posibil ca elevii să fie repartizați în grupuri separate.

Aceasta poate asigura faptul că fiecare copil primește instrucțiuni și exerciții adecvate abilităților lor și că pot progresa la propriul ritm.


Unele cursuri pot avea clase mixte, în care copiii de diferite vârste și niveluri de cunoștințe lucrează împreună. Alte cursuri pot avea grupuri separate, în care copiii sunt grupați în funcție de nivelul lor de cunoștințe și abilități.


Indiferent de modul în care sunt grupați, este important ca fiecare copil să primească atenția și sprijinul necesar pentru a progresa și a-și dezvolta abilitățile în aritmetica mentală într-un mod eficient și plăcut.

Care este durata și frecvența cursurilor? Se țin cursuri săptămânal sau ocazional?
expand_less
expand_more
Este important să clarifici detaliile privind durata și frecvența cursului înainte de a te înscrie, astfel încât să știi ce să aștepți și să poți planifica corespunzător timpul și efortul pentru învățare. În plus, asigură-te că structura cursului ales se potrivește cu programul și disponibilitatea copilului tău.


expand_less
expand_more

articol nou ÎN CURÂND

ARTICOL NOU ÎN CURÂND

ARTICOL NOU ÎN CURÂND

ARTICOL NOU ÎN CURÂND

înscrie-te la newsletter!

Fii la curent cu cele mai recente informații Brainy!